Gratis verzending in België vanaf €100

Blog

FAQ

Je mailt deze best via info@maison-belle.be. Via social media krijg ik teveel meldingen om deze allemaal te beantwoorden.

  • Sales online aangekocht kunnen geretourneerd worden binnen de 14 dagen na aflevering. Retourkosten zijn voor de koper. 
  • Sales aangekocht via een event/homeparty of try-outbox kunnen niet geretourneerd worden.
  • Sales ruilen kan niet kosteloos.

Uiteraard kan je artikelen retourneren  uit de nieuwe collectie, met uitzondering van juwelen en mondmaskers gezien hygiënische redenen.  Retourneren is op eigen kost en dient te gebeuren via bpost. We raden aan om ook een verzekerde verzending te kiezen gezien je verantwoordelijk bent voor je retour.  Je kan een label aanmaken via de website van bpost of in je postkantoor zelf.

Retourneren kan binnen de 14 dagen na aanbieding van je bestelling door BPOST. (dus niet de afhaaldatum van jezelf in je afhaalpunt).  Per bestelling kan 1 x geretourneerd worden. We vragen om je retour te melden via info@maison-belle.be zodat we weten dat er een pakje aankomt. 

Je kan indien nog intact onze verpakking gebruiken om te retourneren. Vergeet zeker niet om je retourformuliertje in te vullen die bij je bestelling zit. Enkel met een ingevuld formuliertje kunnen we over gaan tot terugbetaling.

Terugbetalingen gebeuren binnen de 14 dagen en gaan automatisch via ons betaalsysteem. 

Het retouradres is:

Maison belle
Goswinstraat 15
8570 Anzegem
België

E-mailadres: info@maison-belle.be

Items retourneren van op een event/homeparty/try-out-box kunnen tot 7 dagen nadien en worden in de vorm van een tegoedbon terugbetaald.

Wanneer je items retourneert die je betaalde met een tegoed/cadeaubon wordt het tegoed terug op je account geplaatst.

Retours die aan onze deur worden gezet, worden niet geaccepteerd. 

Wij werken samen met BPOST om onze pakjes te leveren.  Na het plaatsen van je bestelling verzenden we de eerstvolgende zaterdag je bestelling. We sturen telkens een mailtje wanneer je pakje op de post gaat. (OPGELET: dit mailtje kan ook in je spam zitten!). Ik maak telkens de vrijdagochtend de verzendlabels van de afgelopen week en verzend op zaterdag. Alles wat erna besteld werd, is voor de volgende verzending. Idem voor het afhalen.

Daarna hangt het af van BPOST zelf. In normale omstandigheden leveren zij binnen de 1-2 werkdagen je pakje.  Op drukke momenten kan dit uitlopen. Wij zijn hier niet verantwoordelijk voor.

Voor verzendingen naar het buitenland werken wij met een afhaalpunt van mondial relay.

Je BPOST afhaalpunt kan je ingeven bij ‘verzendadres’. Indien dit niet werd ingevuld door jou, neemt het systeem het dichtstbijzijnde afhaalpunt bij je adres.

Zolang er nog geen label is gemaakt, kan dit. Van zodra het verzendlabel is aangemaakt, niet.

Het concept van maison belle is om geregeld nieuwe stuks aan te kopen, waardoor de voorraad telkens klein is. We hebben per maat slechts enkele stuks beschikbaar. Vaak worden de items dus niet terug aangevuld. We laten deze altijd even op uitverkocht staan indien er een retour binnenkomt.  Als een item toch nog wordt aangevuld dan melden we dit via onze sociale media (facebook en instagram)

Dit is helaas niet mogelijk.  Eerst en vooral zijn we een webshop waarbij het zeer complex is om dan de items offline te halen gezien het volledige systeem qua voorraad hier aan vast hangt.  We raden je steeds aan om dus online te bestellen.

Elk artikel is anders. We proberen zoveel mogelijk informatie bij de beschrijving onder de foto te vermelden.  Elk lichaam is natuurlijk anders. Ik probeer je telkens zo goed mogelijk te informeren, al kan ik er soms ook eens naast zitten.

Maison belle kiest ervoor om de meest voorkomende maten aan te bieden.  Uitzonderlijk hebben we enkele items in ‘plus size’.

Wanneer je bestelling nog niet is verzonden kan dit zeker.  Je kan een nieuwe bestelling plaatsen met het artikel die je wil toevoegen en kiezen voor ‘afhalen’, zo komen er geen extra verzendkosten bij. Daarna typ je bij de notitie om het samen te voegen met je andere ordernummer.

Wij werken voor verzending samen met BPOST. Sinds kort kozen wij ervoor om een ‘verzekerde verzending’ aan te bieden wegens bepaalde discussies. Momenteel verzenden wij enkel binnen België. Je kan kiezen om je bestelling thuis te leveren (€6,90) of af te halen in een afhaalpunt (€5,60).

Bij bestellingen vanaf €100 verzenden (of leveren indien in de buurt) wij gratis via bpost naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt.

Wens je toch een andere verzendwijze? Dit kan, maar is op eigen risico.

Via onze webshop zijn heel wat mogelijkheden beschikbaar.  Overschrijvingen en bestellingen via privebericht of mail worden niet meer aanvaard.   Ook wanneer je wenst af te halen, dien je op voorhand je order te bestellen en betalen via de webshop.

Bij een event/homeparty’s of afhaling van een try-out-box kan je afrekenen via payconiq, contactloze betalingen of cash.

Ruilen voor een andere maat is mogelijk. Je stuurt deze retour op naar ons en wij sturen de nieuwe maat kosteloos naar je op. De retourkost is voor eigen rekening. Sales worden niet kosteloos omgeruild.

Standaard kan dit niet gezien we een webshop zijn. Af en toe organiseren wij pasmomenten waarbij je kan langskomen. Uiteraard kan je ook een homeparty organiseren. Op events zorgen wij telkens dat er gepast kan worden.

Wij hebben hier verschillende scenario’s.

  • Wij ontvangen een beschadigd artikel in retour. Wat nu?
    • Wanneer we je retour ontvangen en merken een sterke geur, vlek of  andere beschadiging op dan zijn wij genoodzaakt om de kosten aan te rekenen die nodig waren om het artikel terug verkoopsklaar te maken. Indien dit niet meer mogelijk is gaan wij niet over tot uitbetaling van de retour.  Items zonder label worden niet teruggenomen.
  • Ik heb een artikel ontvangen die beschadigd is. Wat nu?
    • Na ontvangst van je pakje heb je 24u de tijd om beschadiging te melden.
    • Bij een vlekje raden wij telkens aan om het item eerst te wassen en indien de vlek niet uit gaat kijken we verder naar een oplossing.
    • Wanneer het artikel beschadigd is door ons of de bezorger voorzien wij een oplossing. Dit is afhankelijk van de ernst van de beschadiging. 

Afhalen kan ENKEL op afspraak! Zonder afspraak, geven wij geen bestellingen mee. Dit is op ons privé-adres, dus graag onze privacy respecteren. Afhalen is telkens op zaterdag (tenzij anders wegens uitzondering). Je ontvangt via mail van mij het afhaaluur en adres. Indien je er niet kan zijn, graag een mailtje terug.  De retourtermijn blijft ook hier geldig.

Retourneren kan niet. Enkel afhalen. Retourneren dient via Bpost te gebeuren.

Kom je je bestelling niet afhalen na 14 dagen, gaan wij over tot verzending die we aanrekenen. De retourtermijn blijft geldig en is via bpost. Geen uitzonderingen

Shopping cart close