Veelgestelde vragen

Kunnen sales geretourneerd worden? 

Nee, afgeprijsde artikelen die in de categorie ‘sales’ kunnen niet geruild of geretourneerd worden. Indien alsnog per vergissing een sale geretourneerd wordt zullen wij de keuze geven om dit kosteloos af te halen bij ons of je item terug te sturen met meerkost van de verzending.

En andere items retourneren? 

Uiteraard kan je artikelen retourneren  uit de nieuwe collectie, met uitzondering van juwelen en mondmaskers gezien hygiënische redenen.   Retourneren is op eigen kost en dient te gebeuren via bpost. We raden aan om ook een verzekerde verzending te kiezen gezien je verantwoordelijk bent voor je retour.  Je kan een label aanmaken via de website van bpost of in je postkantoor zelf.

Retourneren kan binnen de 14 dagen na aflevering van je bestelling. Per bestelling kan 1 x geretourneerd worden. We vragen om je retour te melden via info@maison-belle.be zodat we weten dat er een pakje aankomt.  je kan indien nog intact onze verpakking gebruiken om te retourneren. Vergeet zeker niet om je retourformuliertje in te vullen die bij je bestelling zit. Enkel met een ingevuld formuliertje kunnen we over gaan tot terugbetaling.

Terugbetalingen gebeuren binnen de 14 dagen en gaan automatisch via ons betaalsysteem.

Het retouradres is:

Maison belle

Bossuitstraat 92/b

8552 Moen

België

E-mailadres: info@maison-belle.be

Je kan je retour ook kosteloos terugbrengen bij ons in Moen op afspraak. Dit kan tot 7 dagen na je afhaling/levering.

Items retourneren van op een event/homeparty/try-out-box kunnen tot 7 dagen nadien en worden in de vorm van een tegoedbon terugbetaald.

Wanneer je items retourneert die je betaalde met een tegoed/cadeaubon wordt het tegoed terug op je account geplaatst.

Welke levertermijn hanteren jullie? 

Wij werken samen met BPOST om onze pakjes te leveren.  Na het plaatsen van je bestelling hanteren wij een verwerking door ons binnen de 1-2 werkdagen. We sturen telkens een mailtje wanneer je pakje op de post gaat. (OPGELET: dit mailtje kan ook in je spam zitten!)

Daarna hangt het af van BPOST zelf. In normale omstandigheden leveren zij binnen de 1-2 werkdagen je pakje.  Op drukke momenten kan dit uitlopen. Wij zijn hier niet verantwoordelijk voor.

Voor verzendingen naar het buitenland werken wij met een afhaalpunt van mondial relay.

Wat als een item op ‘uitverkocht’ staat? 

Het concept van maison belle is om wekelijks nieuwe stuks aan te kopen, waardoor de voorraad telkens klein is. We hebben per maat slechts enkele stuks beschikbaar. Vaak worden de items dus niet terug aangevuld. We laten deze altijd even op uitverkocht staan indien er een retour binnenkomt.  Als een item toch nog wordt aangevuld dan melden we dit via onze sociale media (facebook en instagram)

Kan ik een artikel reserveren? 

Dit is helaas niet mogelijk.  Eerst en vooral zijn we een webshop waarbij het zeer complex is om dan de items ofline te halen gezien het volledige systeem qua voorraad hier aan vast hangt.  We raden je steeds aan om dus online te bestellen.

Hoe vallen de maten? 

Elk artikel is anders. We proberen zoveel mogelijk informatie bij de beschrijving onder de foto te vermelden.  Elk lichaam is natuurlijk anders. Ik probeer je telkens zo goed mogelijk te informeren, al kan ik er soms ook eens naast zitten.

Maison belle kiest ervoor om de meest voorkomende maten aan te bieden.  Uitzonderlijk hebben we enkele items in ‘plus size’.

Ik wil nog een item toevoegen aan mijn bestelling, lukt dat? 

Wanneer je bestelling nog niet is verzonden kan dit zeker.  Je kan een nieuwe bestelling plaatsen met het artikel die je wil toevoegen en kiezen voor ‘afhalen’, zo komen er geen extra verzendkosten bij. Daarna typ je bij de notitie om het samen te voegen met je andere ordernummer.

Wat zijn de verzendkosten? 

Wij werken voor verzending samen met BPOST. Sinds kort kozen wij ervoor om een ‘verzekerde verzending’ aan te bieden wegens bepaalde discussies. Momenteel verzenden wij enkel binnen België. Je kan kiezen om je bestelling thuis te leveren (€6,70) of af te halen in een afhaalpunt (€5,40).

Bij bestellingen vanaf €50 verzenden (of leveren indien in de buurt) wij gratis.

Wens je toch een andere verzending? Dit kan, maar is op eigen risico.

Je kan ook steeds kosteloos afhalen op afspraak. Dit is op ons privé-adres in Moen.  Hou er rekening mee dat wij 2 vaste momenten hiervoor voorzien tijdens de week en enkel op afspraak werken. Telkens 1 in de vooravond en 1 in de voormiddag. ‘s Avonds laat doen wij geen afhalingen.  We vragen om je bestelling binnen de 10 dagen na bestelling af te halen.  Indien de afhaaltermijn langer wordt, daalt de retourtermijn voor je bestelling. 

Op welke manier kan je betalen? 

Via onze webshop zijn heel wat mogelijkheden beschikbaar.  Overschrijvingen en bestellingen via privebericht of mail worden niet meer aanvaard.   Ook wanneer je wenst af te halen, dien je op voorhand je order te bestellen en betalen via de webshop.

Bij een event/homeparty’s of afhaling van een try-out-box kan je afrekenen via payconiq, contactloze betalingen of cash.

Ik wil graag een artikel ruilen voor een andere maat. Kan dat?

Ruilen voor een andere maat is mogelijk. Je stuurt deze retour op naar ons en wij sturen de nieuwe maat kosteloos naar je op. De retourkost is voor eigen rekening.  Je kan ook bij ons in Moen je artikel komen omruilen.

Kan er gepast worden?

Gezien wij momenteel enkel een webshop hebben is dit niet mogelijk. Af en toe organiseren wij wel pasmomenten waarbij je kan langskomen. Uiteraard kan je ook een homeparty organiseren. Op events zorgen wij telkens dat er gepast kan worden.

Nieuw: try-out-box!  Zag je vele stuks die je toch eerst eens wil passen? Reserveer dan een try-out-box. Vanaf 4 items kan je bij ons in Moen een box afhalen met de items die je wenst te passen. Maximum 3 dagen nadien breng je de box terug. 

Wat met beschadigde artikelen? 

Wij hebben hier verschillende scenario’s.

  • Wij ontvangen een beschadigd artikel in retour. Wat nu?
    • Wanneer we je retour ontvangen en merken een sterke geur, vlek of  andere beschadiging op dan zijn wij genoodzaakt om de kosten aan te rekenen die nodig waren om het artikel terug verkoopsklaar te maken. Indien dit niet meer mogelijk is gaan wij niet over tot uitbetaling van de retour.  Items zonder label worden niet teruggenomen.
  •  Ik heb een artikel ontvangen die beschadigd is. Wat nu?
    • Na ontvangst van je pakje heb je 24u de tijd om beschadiging te melden.
    • Bij een vlekje raden wij telkens aan om het item eerst te wassen en indien de vlek niet uit gaat kijken we verder naar een oplossing.
    • Wanneer het artikel beschadigd is door ons of de bezorger voorzien wij een oplossing. Dit is afhankelijk van de ernst van de beschadiging.

Indien je nog andere vragen hebt, aarzel niet om deze te stellen!